вівторок, 24 березня 2020 р.


ХІМІЯ 7 клас

Тема׃ Хімічні властивості кисню. Реакції сполучення.

Мета׃ Ознайомити учнів з хімічними властивостями кисню; закріпити і розширити знання учнів про хімічні реакції; уміння складати рівняння хімічних реакцій; дати уявлення про реакції сполучення , про оксиди як складні речовини; виховувати творчий підхід до навчання , любов до предмета; розвивати логічне мислення , вміння не стандартно мислити.
Девіз уроку׃ «Кисень - це речовина , навколо якої обертається земна хімія.»
Тип уроку׃ вивчення нового матеріалу
Обладнання׃ таблиця Д.І.Менделєєва , роздатковий матеріал, віртуальна хімічна лабораторія, 
Форми роботи׃ розповідь, фронтальне опитування, демонстрування  дослідів

Хід уроку
1.         Організаційна частина
Рефлексія
До нас у гості завітали три хлопчика
Радісний.  Спокійний.  Байдужий
Я хочу все зрозуміти
Якщо захочу, все зрозумію
 Робити нічого не буду!
Кожен виберіть собі товариша на наш урок і напишіть на стікері  для нього побажання.
(Учні по одному зачитують написане на стікері)
2.         Актуалізація опорних знань.
Джозеф Прістлі якось взяв,
Окись ртуті нагрівав,
І побачив дивний газ
Він без кольору, без назв,
Краще свічка в нім горить
А чи дихати ним можна?
Скаже тобі кожний.
Новий газ із ковби вийшов
Не знайомий він нікому.
Ним же дихають і миші
Під закритим ковпаком.
А людині , як потрібний,
Безколірний, ну і що ж?
І в окисненні він рідний
Для життя він необхідний.
Як він зветься? (Відповіді учнів)
Киснем зветься він потрібним.
- Чому ви вважаєте , що це є кисень?
 Відповіді учнів: Кисень - це газ без кольору і запаху, підтримує процеси горіння і дихання.
 Щоб довести, що ви знаєте це, я пропоную виконати слідуючі завдання
Клас ділиться на 2 групи
1група - виконую завдання на карточці якщо правильно виконають, то ми дізнаємося, який народ вперше відкрив кисень


Питання
Н
+2
16
О2
О
78%
-2
О3
32
21%
фотосинтез
Виверження вулканів
1.
Хімічний символ елемента Оксиген
й
а
п
р
к
м
о
д
ж
є
щ
я
2.
Відносна атомна маса
х
о
и
й
м
е
н
ж
о
б
ь
т
3.
Ступінь окислення Оксигену у сполуках
ю
б
л
р
п
в
т
у
с
і
ц
ф
4.
Формула простої речовини кисень
п
е
к
а
р
ц
з
х
л
ь
т
м
5.
Відсоток кисню у повітрі
у
к
н
г
ш
щ
з
х
ї
й
є
о
6.
Відносна молекулярна маса кисню
с
м
и
т
ь
б
ю
і
ц
ф
ц
а
7.
Основне джерело одержання кисню в природі.
к
п
р
о
л
д
ж
є
у
а
і
с

1
2
3
4
5
6
7
к
и
т
а
й
ц
і

 а інші в парах розвязують задачі на знаходження масової частки оксисену у речовині
Бліц опитування:
1.      Хімічний символ елемента Оксиген ( О).
2.      Валентність Оксигену у сполуках (ІІ).
3.      Формула простої речовини кисень ( О2).
4.      Відносна молекулярна маса кисню ? (32).
5.      Пригадати сполуки до яких входить Оксиген.( Відповіді до задач)
6.      Основні джерела одержання кисню в природі ? (Фотосинтез). .
7.      У вигляді ще якої простої речовини Оксиген зустрічаються в природі ? (О3-озону).
8.      Відносна молекулярна маса озону? (48).
9.      Запишіть основні способи одержання кисню в лабораторії.
10.   До якого типу належать реакції одержання кисню? (Розкладу).
11.   Що називається реакцією розкладу?
12.   Який фізичний параметр необхідний для розкладання КМпО4 ?(Температура)
13.   Що таке каталізатор?
14.   Якого газу більше в атмосфері , ніж кисню? (Азоту)
15.   Як латинською називається кисень? (Оксигеніум)
Перевірка виконаної роботи 1групою
Ви багато знаєте про кисень,а що б ще хотіли дізнатися, дослідити?
(діти формулюють)
Демонстрація слайду 3
3. Мотивація навчальної діяльності
- Проста речовина кисень підтримує горіння. Кисню, що міститься в повітрі , досить для горіння дров у багатті , природного газу , вугілля в каміні. Помандруємо в світ віртуальної хімії, казки та ваших знань з хімії.
Релаксаційна хвилинка (допомагає дітям сконцентрувати увагу,активізувати робот головного мозку)
Вправа «Концентрація»
Перед вивченням нового матеріалу пропонується наситити мозок киснем . Це сконцентровує вашу  увагу і спонукає до активних дій.
Отже, перша вправа для насичення мозку киснем :
покладіть вказівні пальці на кінчик носа та потріть його знизу вгору п'ять разів, потім долонями міцно закрийте вуха, підрахуйте до п'яти й різко відкрийте. Глибоко вдихніть, уявіть себе м’ячем, що спускає, повільно видихніть зі звуком «С»
Вправу повторіть тричі.
4.Вивчення нового матеріалу

-А тепер, коли ви готові сприймати новий матеріал помандруємо в світ хімічної казки.
Казка ( Метою казкотерапії є підведення людини до усвідомлення своєї внутрішньої сутності, своєї єдності і неповторності, до відчуття гармонії із собою і світом.) 
 Жив був Сульфур. Та невесело йому жилося , бо не було у нього хатинки. Одного разу по дорозі йому трапився гарненький дерев'яний будиночок.
- Цікаво, чия це така чудова хатинка? – подумав Сульфур.
- Агов , здоровенькі були! А , хто тут живе – запитав він з порога.
У відповідь тиша. Тоді Сульфур зайшов у хатинку. Посередині – стіл , чотири стільці, по кутках чотири ліжечка. Сульфур подумав та й вирішив , що буде тут жити. Через деякий час мимо цієї хатинки проходив Магній. Він підійшов блище і гукнув:
- А, хто в цій хатинці живе?
- Я , Сульфур. А ти , хто?
- Я, Магній.
- То заходь , удвох жити веселіше.
І стали вони жити в хатинці разом. Згодом до них завітав Фосфор:
- А хто в цій хатинці живе?
- Я, Сульфур
- Я, Магній . А, ти хто?
- А, я Фосфор.
- Заходь , утрьох веселіше буде, - сказав Сульфур. Івони стали жити утрьох.
Через деякий час до хатинки прийшло Залізо. Постукало в двері і питає:
- А , хто в хатинці живе?
- Я, Сульфур
- Я, Магній
-Я, Фосфор. А, ти хто?
- А, я Залізо . Пустіть мене до себе жити.
- Заходь Залізо , вчотирьох веселіше буде ,- відповів Сульфур.
А ж ось мимо хатинки пролітав дивний Елемент. Він подивився на хатинку і подумав :
- Чого б це мені тут не оселитися.
Постукав дивний Елемент в двері і питає:
- А , хто в хатинці живе?
- Я, Сульфур
- Я, Магній
-Я, Фосфор.
- А, я Залізо . А, ти хто?
Тут їм у відповідь:
- Я у світі найсильніший,
Наймудріший, найгарніший,
Мною дихають, без мене не горять,
Бо окиснюю я всіх підряд.
Вгадайте , хто я?
- Та це ж Кисень , - хтось крикнув з будиночка.
І Кисень попросився з ними пожити. Вони впустили його.
Як ви думаєте, яке продовження цієї казки? (Діти висловлюють думки)
А, щоб можна було продовжити нашу казку і подивитися , що ж вийшло, давайте заглянемо в наші казкові екрани .
Слайд 4   «Хімічні властивості кисню»
Які ж неметали жили в хатці ?
Які метали жили в будиночку?
Віртуальна хімія (демонстрація дослідів)

Підійшов Кисень до Сульфуру, утворився газоподібний продукт сульфур (ІY)оксид
 Підійшов Кисень до Фосфору і Фосфор перетворився на білий дим
Підійшов Кисень до Магнію і утворився магній оксид
Підійшов Кисень до Заліза і раптом уся хатинка засвітилася численними іскрами і на підлогу впала окалина
Учні самостійно записують рівняння, для перевірки слайд 6
Учні самостійно записують рівняння, для перевірки слайд 7
Демонстрація досліду горіння свічки і магнію у повітрі.
 Подивіться на рівняння реакцій і скажіть , що в них є спільного? (Реакції сполучення)
Реакції сполучення – це реакції , в результаті яких із двох речовин утворюється одна складна.
- Який ми можемо ще зробити висновок?(Кисень взаємодіє з металами і неметалами)
- Зверніть увагу на речовини , що утворилися в результаті реакції. Що в них спільного? ( На першому місці стоїть металічний елемент чи неметал , а на другому місці Оксиген)
- Такі речовини називаються Оксидами.
Оксиди – це сполуки утворенні двома елементами , одним з яких Оксиген.
Слайд 8
Взаємодія речовин з киснем з виділенням тепла і світла називаються  реакціїями  окиснення.
 5. Узагальнення та систематизація знань
Завдання слайд 9
Скласти формули оксидів;
Скласти рівняння реакції горіння
Індивідуальні завдання: слайд 10

6. Підбиття підсумків і самоцінювання учнів. Релаксація
1)Чи здійснилися ваші очікування стосовноно гостей,оцініть свою роботу і подаруйте своїм друзям!
2)Чим сподобався вам урок? Чим саме?
7.Домашнє завдання: вивчити 13, стор.95 Впр.3





Немає коментарів:

Дописати коментар