ХІМІЯ 7 клас
Тема׃ Хімічні властивості кисню.
Реакції сполучення.
Мета׃ Ознайомити учнів з хімічними
властивостями кисню; закріпити і розширити знання учнів про хімічні реакції;
уміння складати рівняння хімічних реакцій; дати уявлення про реакції сполучення
, про оксиди як складні речовини; виховувати творчий підхід до навчання , любов
до предмета; розвивати логічне мислення , вміння не стандартно мислити.
Девіз уроку׃ «Кисень - це речовина , навколо
якої обертається земна хімія.»
Тип уроку׃ вивчення нового матеріалу
Обладнання׃ таблиця Д.І.Менделєєва ,
роздатковий матеріал, віртуальна хімічна лабораторія,
Форми роботи׃ розповідь, фронтальне
опитування, демонстрування дослідів
Хід
уроку
1. Організаційна
частина
Рефлексія
До
нас у гості завітали три хлопчика
Радісний. Спокійний. Байдужий
Я
хочу все зрозуміти
Якщо
захочу, все зрозумію
Робити нічого не буду!
Кожен
виберіть собі товариша на наш урок і напишіть на стікері для нього побажання.
(Учні по одному зачитують написане на
стікері)
2. Актуалізація
опорних знань.
Джозеф
Прістлі якось взяв,
Окись
ртуті нагрівав,
І
побачив дивний газ
Він
без кольору, без назв,
Краще
свічка в нім горить
А
чи дихати ним можна?
Скаже
тобі кожний.
Новий
газ із ковби вийшов
Не
знайомий він нікому.
Ним
же дихають і миші
Під
закритим ковпаком.
А
людині , як потрібний,
Безколірний,
ну і що ж?
І
в окисненні він рідний
Для
життя він необхідний.
Як
він зветься? (Відповіді учнів)
Киснем зветься він потрібним.
- Чому ви вважаєте , що це є
кисень?
Відповіді учнів: Кисень - це газ без кольору і
запаху, підтримує процеси горіння і дихання.
Щоб довести, що ви знаєте це, я пропоную
виконати слідуючі завдання
Клас
ділиться на 2 групи
1група - виконую завдання на карточці
якщо правильно виконають, то ми дізнаємося, який народ вперше відкрив кисень
№
|
Питання
|
Н
|
+2
|
16
|
О2
|
О
|
78%
|
-2
|
О3
|
32
|
21%
|
фотосинтез
|
Виверження вулканів
|
1.
|
Хімічний символ елемента Оксиген
|
й
|
а
|
п
|
р
|
к
|
м
|
о
|
д
|
ж
|
є
|
щ
|
я
|
2.
|
Відносна атомна маса
|
х
|
о
|
и
|
й
|
м
|
е
|
н
|
ж
|
о
|
б
|
ь
|
т
|
3.
|
Ступінь окислення Оксигену у сполуках
|
ю
|
б
|
л
|
р
|
п
|
в
|
т
|
у
|
с
|
і
|
ц
|
ф
|
4.
|
Формула простої речовини кисень
|
п
|
е
|
к
|
а
|
р
|
ц
|
з
|
х
|
л
|
ь
|
т
|
м
|
5.
|
Відсоток кисню у повітрі
|
у
|
к
|
н
|
г
|
ш
|
щ
|
з
|
х
|
ї
|
й
|
є
|
о
|
6.
|
Відносна молекулярна маса кисню
|
с
|
м
|
и
|
т
|
ь
|
б
|
ю
|
і
|
ц
|
ф
|
ц
|
а
|
7.
|
Основне джерело одержання кисню в природі.
|
к
|
п
|
р
|
о
|
л
|
д
|
ж
|
є
|
у
|
а
|
і
|
с
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
к
|
и
|
т
|
а
|
й
|
ц
|
і
|
а інші в парах розвязують задачі на знаходження масової
частки оксисену у речовині
Бліц опитування:
1.
Хімічний
символ елемента Оксиген ( О).
2.
Валентність
Оксигену у сполуках (ІІ).
3.
Формула
простої речовини кисень ( О2).
4.
Відносна
молекулярна маса кисню ? (32).
5.
Пригадати сполуки до яких входить Оксиген.( Відповіді до
задач)
6.
Основні
джерела одержання кисню в природі ? (Фотосинтез). .
7.
У
вигляді ще якої простої речовини Оксиген зустрічаються в природі ? (О3-озону).
8.
Відносна
молекулярна маса озону? (48).
9.
Запишіть основні способи одержання кисню в лабораторії.
10.
До якого типу належать реакції одержання кисню?
(Розкладу).
11.
Що називається реакцією розкладу?
12.
Який фізичний параметр необхідний для розкладання КМпО4
?(Температура)
13.
Що таке каталізатор?
14.
Якого газу більше в атмосфері , ніж кисню? (Азоту)
15.
Як латинською називається кисень? (Оксигеніум)
Перевірка виконаної роботи
1групою
Ви багато знаєте про кисень,а
що б ще хотіли дізнатися, дослідити?
(діти формулюють)
Демонстрація слайду 3
3. Мотивація навчальної діяльності
-
Проста речовина кисень підтримує горіння. Кисню, що міститься в повітрі ,
досить для горіння дров у багатті , природного газу , вугілля в каміні. Помандруємо
в світ віртуальної хімії, казки та ваших знань з хімії.
Релаксаційна хвилинка (допомагає дітям сконцентрувати
увагу,активізувати робот головного мозку)
Вправа «Концентрація»
Перед
вивченням нового матеріалу пропонується наситити мозок киснем . Це
сконцентровує вашу увагу і спонукає до активних дій.
Отже,
перша вправа для насичення мозку киснем :
покладіть
вказівні пальці на кінчик носа та потріть його знизу вгору п'ять разів, потім
долонями міцно закрийте вуха, підрахуйте до п'яти й різко відкрийте. Глибоко
вдихніть, уявіть себе м’ячем, що спускає, повільно видихніть зі звуком «С»
Вправу
повторіть тричі.
4.Вивчення нового матеріалу
-А
тепер, коли ви готові сприймати новий матеріал помандруємо
в світ хімічної казки.
Казка ( Метою казкотерапії є підведення людини
до усвідомлення своєї внутрішньої сутності, своєї єдності і неповторності, до
відчуття гармонії із собою і світом.)
Жив був Сульфур. Та невесело йому жилося , бо
не було у нього хатинки. Одного разу по дорозі йому трапився гарненький
дерев'яний будиночок.
-
Цікаво, чия це така чудова хатинка? – подумав Сульфур.
-
Агов , здоровенькі були! А , хто тут живе – запитав він з порога.
У
відповідь тиша. Тоді Сульфур зайшов у хатинку. Посередині – стіл , чотири
стільці, по кутках чотири ліжечка. Сульфур подумав та й вирішив , що буде тут
жити. Через деякий час мимо цієї хатинки проходив Магній. Він підійшов блище і
гукнув:
-
А, хто в цій хатинці живе?
-
Я , Сульфур. А ти , хто?
-
Я, Магній.
-
То заходь , удвох жити веселіше.
І
стали вони жити в хатинці разом. Згодом до них завітав Фосфор:
-
А хто в цій хатинці живе?
-
Я, Сульфур
-
Я, Магній . А, ти хто?
-
А, я Фосфор.
-
Заходь , утрьох веселіше буде, - сказав Сульфур. Івони стали жити утрьох.
Через
деякий час до хатинки прийшло Залізо. Постукало в двері і питає:
-
А , хто в хатинці живе?
-
Я, Сульфур
-
Я, Магній
-Я,
Фосфор. А, ти хто?
-
А, я Залізо . Пустіть мене до себе жити.
-
Заходь Залізо , вчотирьох веселіше буде ,- відповів Сульфур.
А
ж ось мимо хатинки пролітав дивний Елемент. Він подивився на хатинку і подумав
:
-
Чого б це мені тут не оселитися.
Постукав
дивний Елемент в двері і питає:
-
А , хто в хатинці живе?
-
Я, Сульфур
-
Я, Магній
-Я,
Фосфор.
-
А, я Залізо . А, ти хто?
Тут
їм у відповідь:
-
Я у світі найсильніший,
Наймудріший,
найгарніший,
Мною
дихають, без мене не горять,
Бо
окиснюю я всіх підряд.
Вгадайте
, хто я?
-
Та це ж Кисень , - хтось крикнув з будиночка.
І
Кисень попросився з ними пожити. Вони впустили його.
Як ви думаєте, яке продовження
цієї казки? (Діти висловлюють думки)
А,
щоб можна було продовжити нашу казку і подивитися , що ж вийшло, давайте
заглянемо в наші казкові екрани .
Слайд 4 «Хімічні
властивості кисню»
Які ж неметали жили в хатці ?
Які метали жили в будиночку?
Віртуальна хімія (демонстрація
дослідів)
Підійшов Кисень до Сульфуру,
утворився газоподібний продукт сульфур (ІY)оксид
Підійшов Кисень до Фосфору і Фосфор
перетворився на білий дим
Підійшов
Кисень до Магнію і утворився магній оксид
Підійшов Кисень до Заліза і
раптом уся хатинка засвітилася численними іскрами і на підлогу впала окалина
Учні самостійно записують
рівняння, для перевірки слайд 6
Учні самостійно записують
рівняння, для перевірки слайд 7
Демонстрація досліду горіння
свічки і магнію у повітрі.
Подивіться на рівняння реакцій і скажіть , що
в них є спільного? (Реакції сполучення)
Реакції
сполучення – це реакції , в результаті яких із двох речовин утворюється одна
складна.
-
Який ми можемо ще зробити висновок?(Кисень взаємодіє з металами і неметалами)
-
Зверніть увагу на речовини , що утворилися в результаті реакції. Що в них
спільного? ( На першому місці стоїть металічний елемент
чи неметал , а на другому місці Оксиген)
-
Такі речовини називаються Оксидами.
Оксиди
– це сполуки утворенні двома елементами , одним з яких Оксиген.
Слайд 8
Взаємодія речовин з киснем з
виділенням тепла і світла називаються
реакціїями окиснення.
5. Узагальнення та
систематизація знань
Завдання слайд 9
Скласти формули оксидів;
Скласти рівняння реакції
горіння
Індивідуальні завдання: слайд 10
6. Підбиття підсумків і самоцінювання учнів. Релаксація
1)Чи здійснилися ваші
очікування стосовноно гостей,оцініть свою роботу і подаруйте своїм друзям!
2)Чим сподобався вам урок? Чим саме?
7.Домашнє завдання: вивчити 13, стор.95 Впр.3
Немає коментарів:
Дописати коментар